Mocht u verhinderd zijn om wat voor reden dan ook, neem dan voor aanvang van de markt contact met ons op. Mocht u dit niet doen en wij hebben geen controle kunnen uitvoeren van het schoon achterlaten van uw gereserveerde plaats zullen wij helaas ook de borg niet terugstorten.
Archieven: FAQ's
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Allereerst, check even uw spambox, wellicht is de mail daar beland.
Nog niet ontvangen? Stuur ons even een bericht, wellicht is er toch een tikfout gemaakt bij het invullen van het e-mailadres. Vermeld in ieder geval uw naam en als u het nog weet uw plaatsnummer.
Voor hele duidelijke tikfouten corrigeren wij zelf nog wel eens, bijv @gmail.nl ipv @gmail.com, echter zijn niet alle tikfouten voor ons duidelijk.
Ik heb niet alles verkocht, wat moet ik met de rest doen?
Helaas kunnen wij niet zorgen voor de spullen die niet verkocht zijn. Neem daarom de niet verkochten spullen (en afval) dan ook zelf even mee. Zo laten wij met zijn allen het terrein weer netjes achter.
Hoe krijg ik de borg terug?
Om uw borg terug te krijgen moet u uw gereserveerde plaats schoon opleveren. Dat betekend dat wij dit hebben gecontroleerd, hiervoor kunt u gedurende de dag bij de Centrale Tent zijn of aan het einde van de markt bij een van de medewerkers die rond lopen om de plaatsen te controleren. Zij scannen hiervoor de QR-code op uw plaatsbewijs.
Let op! Medewerkers komen in de ochtend langs om te controleren of u op de juiste plaats staat. Deze controle geld NIET voor de borg teruggave!
De borg wordt dan teruggestort op de rekening waarmee met iDEAL betaald is.
Zonder deze controle zullen wij uw borg helaas niet terugstorten. Helpt u ook om het terrein weer schoon achter te laten?
Het terugstorten van de borg kan een aantal (werk)dagen duren, uit ervaring van vorige jaren blijkt dat het ook al dezelfde dag teruggestort kan zijn!
Heeft u na vijf (werk)dagen nog geen borg ontvangen? Dan kunt u contact met ons opnemen, vermeld hierbij uw factuur en/of ordernummer dan kunnen wij gelijk even kijken.
Waarom wordt er een kenteken gevraagd?
Bij de op- en/of afbouw van de markt zijn er veel auto’s op het terrein. Soms blijft er een auto te lang staan op een plek die de doorstroming belemmerd. Met het kenteken kunnen wij zo snel mogelijk de standhouder proberen te bereiken om de auto in kwestie te laten verplaatsen en te zorgen dat de doorstroming op het terrein soepel verloopt.
U bent vrij om uw kenteken door te geven, dit is niet verplicht. Het is daarom ook niet nodig een nieuw plaatsbewijs te ontvangen. Komt u met een andere auto en wilt u ons helpen u te kunnen vinden? Geef dan uw kenteken door via kenteken@vrijmarkt-soest.nl. Hierop zal u géén antwoord ontvangen.
Vanaf hoelaat mag ik mijn grondplaats/kraam opbouwen?
Vanaf 07:00 tot 09:00 mag u met de auto het terrein op.
Wie organiseert de Vrijmarkt?
De vrijmarkt wordt georganiseerd door Stichting S.O.E.S.T.. Deze Stichting bestaat uit de vier scoutinggroepen:
De vrijwilligers van deze scoutinggroepen zorgen samen ervoor dat de vrijmarkt tot stand komt. Dit doen zij naast hun vrijwilligerswerk bij de scoutinggroepen zelf.
Verkopen jullie ook parkeerplekken bij de kramen?
Nee, wij verkopen geen parkeerplekken bij de kramen. Op het veld zelf mogen geen auto’s blijven staan.
Langs de Soesterengweg zou een enkele auto achter de kraam kunnen blijven staan. Hou rekening met andere standhouders, wij handhaven hier niet op.
Beleid kan wijzigen bij gevaarlijke situaties.
Is een commerciële grondplaats ook mogelijk?
Nee, wij bieden alleen kramen aan voor commerciëel gebruik.
Mag ik met een auto met een ander kenteken dan opgegeven het terrein op?
Ja dat mag, mits u het nieuwe kenteken aan ons doorgeeft via kenteken@vrijmarkt-soest.nl onder vermelding van uw plaatsnummer(s). U hoeft geen reactie af te wachten en mag uw bestaande plaatsbewijs blijven gebruiken.