Marktkramen zijn ongeveer 4 meter lang en voorzien van een zeildak.
Grondplekken zijn ongeveer 4×3 meter groot.
Deze afmetingen zijn ter indicatie en onder voorbehoud van wijzigingen.
Om uw borg terug te krijgen moet u uw gereserveerde plaats schoon opleveren. Dat betekend dat wij dit hebben gecontroleerd, hiervoor kunt u gedurende de dag bij de Centrale Tent zijn of aan het einde van de markt bij een van de medewerkers die rond lopen om de plaatsen te controleren. Zij scannen hiervoor de QR-code op uw plaatsbewijs.
Let op! Medewerkers komen in de ochtend langs om te controleren of u op de juiste plaats staat. Deze controle geld NIET voor de borg teruggave!
De borg wordt dan teruggestort op de rekening waarmee met iDEAL betaald is.
Zonder deze controle zullen wij uw borg helaas niet terugstorten. Helpt u ook om het terrein weer schoon achter te laten?
Het terugstorten van de borg kan een aantal (werk)dagen duren, uit ervaring van vorige jaren blijkt dat het ook al dezelfde dag teruggestort kan zijn!
Heeft u na vijf (werk)dagen nog geen borg ontvangen? Dan kunt u contact met ons opnemen, vermeld hierbij uw factuur en/of ordernummer dan kunnen wij gelijk even kijken.
Allereerst, check even uw spambox, wellicht is de mail daar beland.
Nog niet ontvangen? Stuur ons even een bericht, wellicht is er toch een tikfout gemaakt bij het invullen van het e-mailadres. Vermeld in ieder geval uw naam en als u het nog weet uw plaatsnummer.
Voor hele duidelijke tikfouten corrigeren wij zelf nog wel eens, bijv @gmail.nl ipv @gmail.com, echter zijn niet alle tikfouten voor ons duidelijk.
Helaas kunnen wij niet zorgen voor de spullen die niet verkocht zijn. Neem daarom de niet verkochten spullen (en afval) dan ook zelf even mee. Zo laten wij met zijn allen het terrein weer netjes achter.
Mocht u verhinderd zijn om wat voor reden dan ook, neem dan voor aanvang van de markt contact met ons op. Mocht u dit niet doen en wij hebben geen controle kunnen uitvoeren van het schoon achterlaten van uw gereserveerde plaats zullen wij helaas ook de borg niet terugstorten.
Om de vrijmarkt veilig te laten verlopen, vragen wij u om contact op te nemen met ons via info@vrijmarkt-soest.nl.
Vereisten zijn in ieder geval dat u werkt volgens de HACCP. Van bakwagens moet een geldig en recent keuringsrapport c.q. certificaat van de plaatselijke brandweer getoond kunnen worden. Tevens moet er een vetbrandblusser van te minste 6 liter aanwezig zijn bij bakwagens.
Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Nee, wij bieden alleen kramen aan voor commerciëel gebruik.
Ja dat mag, mits u het nieuwe kenteken aan ons doorgeeft via kenteken@vrijmarkt-soest.nl onder vermelding van uw plaatsnummer(s). U hoeft geen reactie af te wachten en mag uw bestaande plaatsbewijs blijven gebruiken.
Vanaf 07:00 tot 09:00 mag u met de auto het terrein op.
Nee, wij verkopen geen parkeerplekken bij de kramen. Op het veld zelf mogen geen auto’s blijven staan.
Langs de Soesterengweg zou een enkele auto achter de kraam kunnen blijven staan. Hou rekening met andere standhouders, wij handhaven hier niet op.
Beleid kan wijzigen bij gevaarlijke situaties.
Bij de op- en/of afbouw van de markt zijn er veel auto’s op het terrein. Soms blijft er een auto te lang staan op een plek die de doorstroming belemmerd. Met het kenteken kunnen wij zo snel mogelijk de standhouder proberen te bereiken om de auto in kwestie te laten verplaatsen en te zorgen dat de doorstroming op het terrein soepel verloopt.
U bent vrij om uw kenteken door te geven, dit is niet verplicht. Het is daarom ook niet nodig een nieuw plaatsbewijs te ontvangen. Komt u met een andere auto en wilt u ons helpen u te kunnen vinden? Geef dan uw kenteken door via kenteken@vrijmarkt-soest.nl. Hierop zal u géén antwoord ontvangen.
Het reserveren van een grondplek en/of kraam voor de vrijmarkt in 2024 kan vanaf 1 maart rond 03:00.
Wij hopen hierdoor de eerste drukte op de site wat te kunnen verspreiden. Wees gerust, er zijn genoeg grondplaatsen en kramen beschikbaar, ook wanneer u meer dan een plaats of kraam wilt.
Tip: er kunnen meerdere plaatsen worden toegevoegd aan één bestelling.
Voor 2024 zijn de kosten als volgt:
Een grondplek kost €11
Een kraam kost €55
Deze prijzen zijn voor particulieren, commercieel tarief is €125 per kraam.
Daarnaast betaalt u respectievelijk €5 en €20 borg.
Die krijgt u terug na het schoon achterlaten van uw plek of kraam en dit laat controleren bij de organisatie. Zie ook Hoe krijg ik de borg terug?.
De vrijmarkt wordt georganiseerd door Stichting S.O.E.S.T.. Deze Stichting bestaat uit de vier scoutinggroepen:
De vrijwilligers van deze scoutinggroepen zorgen samen ervoor dat de vrijmarkt tot stand komt. Dit doen zij naast hun vrijwilligerswerk bij de scoutinggroepen zelf.